De kust

Vanavond op één... Het leven zoals het is: De Kust (van Middelkerke)...
Waar ik in de loop der jaren ben aan- en weggespoeld... Schone tijden gehad en nog steeds goeie vrienden.

Als ik dit hier zo lees, doet er nog meer gekend volk mee dan ik al wist:

Vedette wordt ongetwijfeld "wijkagent Ronny", "de flik Bonjé" in de volksmond. Jaaaaren in dezelfde club gevolleyd als zijn dochter en genoeg met hem in 't zelfde kaffaat doorgebracht... Merijn ("van de preventie") gaat al jaren mee naar Dranouter, of ik ondertussen met de vrienden van zijn ouders eigenlijk... Voor "stripfanaat Chris" heb ik nog op de markt gestaan, zijn winkel en zijn stripbibliotheek opengehouden. "Cobie en Tessa" met de voorbeeldfunctie zijn vriendinnekes van de wijkagent en spelen (Tessa toch nog, Cobie is gestopt) bij de dames Jumpers, terwijl ik me bij de herenploeg uitleefde. "Hervé de hoteluitbater" oftewel foefelaar eerste klas in allerhande zaken, ken ik omdat ik in de horecazaken naast die van hem gewerkt hebt...
Reden genoeg om die serie eens van dicht te volgen....

Nog een kleine RIP. Arlette Bonte is maandag ten grave gedragen. Vrolijke madame, altijd goed voor wat ambiance, 30 jaar penningmeester van de Jumpers geweest en absolute voortrekker van de uitwisselingen met de zustergemeente Ettlingen... Dankzij haar gouden weekenden in Duitsland en elders beleefd. Veel sterkte aan Ronny, Magalie, Wesley en de rest...

Geen opmerkingen: