Conservatief

Net nu Koop van voordeur veranderd is, betrap ik mezelf op een staaltje conservatisme. Ik had op resto een heerlijke fles shiraz van het mij geliefde Rosemount Estate besteld (ook de cabernet sauvignon is yummie!!). Bleek de fles verdorie een schroefdop te hebben!!! Ze waren vroeger al overgeschakeld op synthetische kurken, maar nu was het "plop"-gebeuren helemaal verdwenen, weg de charme van de kurke(n)trekker, weg de show een ordinaire metalen schroefdop zat erop. Wat ik dan meteen associeer met goedkope fluitjeswijn die zo snel mogelijk gedronken moet worden. Kurk diende toch voor allerlei dingen waaronder conserveren, chambreren en rijpen van het lekkere goedje??? Helemaal van de kaart dus.

Uiteindelijk ben ik dan maar eens gaan googlen omtrent het onderwerp en wat blijkt hier, hier, hier en zelfs daar en er is ook nog dit ?? Schroefdoppen blijken een "betere" oplossing te zijn.

I stand corrected !!

Dat de fles shiraz dan ook nog een vierkante voet had (bovenaan rond) daar ga ik niet eens over beginnen..

3 opmerkingen:

Koop zei

sorry, maar je moet nu niet elke gelegenheid ten baat nemen om mijn tram 4 onder de neus te wrijven hé. Wat heeft die inleidende zin nu met de rest te maken??

trouwens: wijnsnob!

Shamrockske zei

ouder worden = conservatiever = "in mijn tijd", "toen ik nog jong was" = niet meer open voor nieuwe ontwikkelingen

Koop zei

ik vind schroefdoppen GEWELDIG hoor