Rewind

Ancienne Belgique start met een nieuw initiatief: REWIND.

"Centraal in deze reeks staan Belgische artiesten die integraal 'hun klassieker' zullen performen. Noem het een mijlpaal in hun carrière of meer zelfs: een sleutelplaat uit de Belgische popmuziek. Het gaat vaak om albums die - zij het niet uitsluitend - in het collectieve geheugen gegrift zijn. Noem het ankerpunten in het Belgische muzieklandschap. Zo zullen elk jaar een drietal artiesten hun 'pièce de résistance' integraal spelen. Integraal? Jawel, exact in die volgorde zoals de artiest zijn/haar verhaal destijds (of nog steeds) wil(de) vertellen. "

Leuk initiatief. Eerste in het rijtje The Scabs met "Royalty in Exile", daarna Gorky met "Gorky".

Ik kijk dan ook uit naar de mogelijke rest van het rijtje: The Machines, Luna Twist, Schmutz, The Employees, Nacht Und Nebel met Sergio als Patrick Nebel, The Confetti's, Erik en Sanne, ...

Waar ik me aan stoor is het prijskaartje:
25 EUR voor 41 minuutjes Royalty in Exile ??? Doet me denken aan de uitspraken van meneer AB in Humo een paar weken geleden: "Groep XXX heeft kapitaalkrachtigere fans en dan kunnen we wat doorvragen." De fans van The Scabs zijn ondertussen late dertigers met de nodige werkjaren achter de kiezen en als de alimentatie hen niet gepluimd heeft, doet den AB het wel.

"Rip" en "off" zijn zo 2 woorden die spontaan opwellen

1 opmerking:

Koop zei

Rip Off in plaats van Rewind - somehow it makes sense. Luna Twist moet vermoedelijk het énige van die eightiesgroepjes zijn waarvoor ik nog geld + verplaatsing zou overhebben. Maar die zullen wel niet opduiken in de AB, zeker........