10 jaar later

Even opgezocht. Het was 21 februari 2002 toen ik mijn toenmalige vriendin en Cindy voor hun 30ste verjaardag verraste door hen mee te nemen naar het optreden van Melissa Etheridge in de Elisabeth zaal in Antwerpen. Els had in de loop van de dag doorgekregen wat er aan de hand was, Cindy pas toen ze zag wie er op het podium stond.

Het was 20 februari 2012. De week ervoor hadden ze een verrassingsfeestje voor Cindy, Els mocht terug mee. Naar de Ancienne Belgique deze keer, in Brussel deze keer, alwaar Melissa Etheridge voor de eerste keer sinds die vorige keer in Belgie speelde.

Om 20u begon ze al, geen voorprogramma. Alle goede tekenen dat het langer zou duren dan dat ene uur 10 jaar geleden.

'Fearless Love' was de opener en zette de toon. Rustig Rockend, glashelder gezongen door de 50jarige (en zichtbaar ouder geworden) Melissa. Veel en af en toe grappige interacties met het publiek, ze was duidelijk op haar gemak. Veel ouder werk (gelukkig maar) en mijn persoonlijke favorieten 'If I waned to' & 'No Souvernirs' waren erbij. Er waren een 3 tal nummers die ik niet kende maar zeker 'Indiana' was mooi en in 'Nervous' mochten de muzikanten eens hun duivels ontbinden. Ondertussen had ik alweer genoten van 'You Can Sleep While I Drive' en 'Crazy For Me'  (Cause when I kissed you last night, In my own backyard,You ran so fast,And you fought so hard,You must be crazy for me)

Afgesloten werd er met een te uitgesponnen 'Bring Me Some Water' en natuurlijk met 'Like The Way I Do' als enige bis.

Ondertussen waren we toch een schone 2u verder. Toch een paar opmerkingen. 't meerendeel van de nummers werd een versnelling trager gespeeld en er werd me iets teveel zinloos gesoleerd door de (gedreven) muzikanten en een echt kippevel moment zoals met 'Scarecrow' ontbrak toch wel.





De setlist:
1. Fearless Love
2. If I Wanted To
3. Chrome Plated Heart
4. I Want To Come Over
5. No Souvenirs
6. You Can Sleep While I Drive
7. Come To My Window
8. Indiana
9. Don’t You Need
10. Yes I Am
11. Drag Me Away
12. Brave and Crazy
13. Nervous
14. Bring Me Some Water

Bis

15. Like The Way I Do

1 opmerking:

Koop zei

Ik herinner me een ME concert in Vorst, waar ze samen met Crowded House optrad (rare billing, geef ik toe).
Absoluut geweldig werd het aan het eind, toen de drummer naar voren kwam en met zijn drumsticks trommelde op de drie akoestische gitaren die Melissa, de gitarist en de bassist voor zich hielden.

Weet niet of het ergens op youtube te vinden is, maar dat was echt weergaloos knap.