Beautiful Ride

"Last time you were here, I lost a baby" waren haar eerste woorden uit "Everything Changes" en daarmee was de toon gezet. De soms bittere teksten, overgoten in zoet muzikaal sausje met sirenengezang.

Het moet 2000/2001 geweest zijn toen ik haar voor eerst zag, Heather Nova dus. In Das E-Werk in Keulen. Een zeer aangenaam optreden. Haar passages op Dranouter (2 keer?) waren behoorlijk saai en ik herinner me een matig optreden op Cactus. Haar laatste CD's waren ronduit zwak, tot onlangs "300 Days At Sea" verscheen. Eindelijk weer iets van het niveau van Oyster. Om maar te zeggen dat ik met weinig verwachtingen richting Le Grand Mix trok.

Na dat eerste nummer volgde "Beautiful Ride", "Island" zat ook vroeg in de set en alles klonk fantastisch. De gitariste die regelmatig haar ding mocht doen, de cellist/bassist sloot mooi aan en haar "oeoeoeoe" waren loepzuiver. Oke, de bloemen aan de microstandaard stonden wat potsierlijk, haar bloemvormig armbandje wat belachelijk en ze is graatmager, maar dat doet niets af aan de gedrevenheid en de liedjes die ze bracht. Amper 200 man, maar ze had het publiek terecht vlotjes mee. Zowat de hele nieuwe CD werd gespeeld en voor de rest werd er veelvuldig geplukt uit "Oyster" & "Siren". Na ongeveer 50 minuten zakte het wat in elkaar toen ze wat rustigere nummers uit de mindere CD's speelde, maar daarna was het weer crescendo tot "Heart and Shoulder".
De bissen werden ingezet met "Winterblue" en de tweede ronde werd afgesloten met een stomend "Maybe An Angel".

Een verrassend goed optreden dus.

Leuk voor de randanimatie waren onze buren bij het concert. De knappe zwartharige negeerde hardnekkig de pogingen van haar zwoele blonde vriendin om haar binnen te doen. Tot wanhoop/hilariteit van de mannen rond hen.




She gave me her heart, she gave me her shoulder... ik ben er nog niet achter of het een cold shoulder was, ...

PS. De concerten zijn te downloaden via de website.

Geen opmerkingen: