Black Keys

Een van de cd's van het voorjaar voor mij was "Brothers" van The Black Keys. Zonder nadenken had ik dan ook een ticket gekocht toen ik wist dat ze naar de AB kwamen.

Helemaal ongelijk had ik niet. Het duo werkte zich met superleuke riffen en stevig drumwerk doorheen de set. Vuiler dan Blood Red Shoes, muzikaler dan Black Box Revelation, iets minder bluesy dan op plaat. Rondom mij en met mij werd er duchtig op meegeknikt, de ene keer al wat heviger dan de ander. Halverwege de set kwamen een toetsenist en bassist het tweetal vervoegen, maar veel brachten die m.i. niet bij.  Afgesloten werd er weer met zijn tweetjes. De ene al wat meer badend in het zweet dan de andere....

Het was een goed optreden, maar de verwachte explosie, de kick-in-the-ass bleef uit.

1 opmerking:

Koop zei

mmm black keys dus in shamrock's eindejaarslijstje. Ben benieuwd wie er nog in zal staan.

Bij mij is de selectie zowat gemaakt...