DS

De Standaard heeft verschillende nieuwsbrieven: krantenkoppen, ochtendupdate, middagupdate enz....allemaal mogelijk maar op den duur zit je mailbox vol met allerlei versies van hetzelfde. Vandaar dat ik enkel de "krantenkoppen" versie liet binnenkomen

Nu is het sinds enige tijd zo dat als je doorklikt, je niet meer het artikel te zien krijgt, maar titel en de mogelijkheid om een e-abo te kopen om het artikel te lezen...

Ik vond het nogal raar temeer sommige van die artikels wel gewoon via de site te lezen zijn. Verder geprul bracht me op de 'ochtendupdate' via dewelke ik wel gewoon kan doorklikken en het artikel kan lezen...

Kwestie van consequent te zijn, temeer de nieuwsbrieven niet zoveel verschillen van elkaar... Ze hebben nog werk bij DS.

Los daarvan, ik begrijp dat ze hun site betalend willen maken om inkomsten te genereren om hun journalisten edm van te betalen. Maar zolang (min of meer) dezelfde informatie op andere sites gratis te vinden is, lijkt het me weinig zinvol om het op deze manier te doen.

ps. 't voorbeeld artikel is natuurlijk volledig willeurig gekozen.

1 opmerking:

Koop zei

natuurlijk volledig willekeurig.