Reclame moment: Genie met Dyslexie

Hallo beste lezervriendjes en vriendinnekes,

een vriendin van mij heeft haar eerste jeugdboek gepubliceerd gekregen:

Het is een jeugdboek voor kinderen vanaf 9 jaar en vertelt het verhaal van Rika en Tim, waarbij Tim langzaam het geheim van die ‘gekke’ Rika te weten komt en hoe ze hiermee omgaan. Heel herkenbare situaties voor wie er mee te maken heeft en een erg actueel thema!



'Stoor ik?' Tim en opa keken elkaar aan. Met uitgestoken hand stapte het meisje op het stomverbaasde duo af en zei: 'Ik heet Rika.' Geen van beide schudde haar vuile hand. Opa knikte. Tim prevelde: 'Wat doe jij in onze tuin?'
'Ik word jullie nieuwe buurmeisje', lachte ze, 'en ik dacht bij mezelf: ik spring alvast eens binnen.'

Tims nieuwe buurmeisje is een luidruchtige, grappige meid. Rika is dol op schilderen en erg slim, maar af en toe doet ze heel vreemd. Ze verbergt iets.
Als Tim haar geheim ontdekt, is hij vastberaden zijn vriendin te helpen. Maar dat loopt minder vlot dan hij zou willen. Waarom wil Rika niet geholpen worden?

Allen dus naar de boekhandel !

Geen opmerkingen: