Aquaplaning

Na een gezellig etentje bij An gister, heb ik de schrik van mijn leven opgedaan op de terugweg. Op de E40 tussen Aalter en Beernem reed ik op het middenvak een eindje achter een vrachtwagen (eerse vak). Het was aan het gieten, en ik weet niet of het opspatten water er iets mee te maken had, maar opeens was ik de controle kwijt, heb een pirouetje gemaakt en ben ongeveer in parallel met de rijrichting in de linkergracht ingeschoven. Gelukkig geen andere auto's geraakt, geen bomen naast de weg, alleen een natte gracht. Ik heb gelukkig niks, behalve dat schrammetje van de airbag. Auto zag er ook nog treffelijk uit, maar of het chassis en de electrische bedradingen nog ok zullen zijn na dat bad.....

Brrrr, twas toch efkes bibberachtig. Niet voor herhaling vatbaar in elk geval.

2 opmerkingen:

Koop zei

WOWWWW, kerel, dat kan ik geloven - effe schrikken is een understatement, kan ik me voorstellen. Gelukkig nog dat die dikbetaalde ICT-jongens met een veilige BMW rijden. Zijn die arrogante Duitse auto's toch nog goed ergens goed voor...

Anoniem zei

ben ook al eens beginnen schuiven bij passeren van kamion - had bij mij ook met regen te maken ...

ik kon m'n wagen gelukkig onder controle houden, maar sindsdien passeer ik die pipo's uiterst links ...