Rrrrock

Na een weldoend weekend met een verjaardagsontbijt, dat ik rond de middag moest verlaten om de welgekomen Ierse vrienden op te pikken, een geweldige bekeroverwinning van de WIVO -Heren en dito viering .... was ik zondag klaar om nog eens uit de bol te gaan in de AB.

Ik kon nog anderhalf nummer meepikken van Dave Hause. Billy Bragg gewijs nijdig aan de snaren aan het plukken en stak op die manier het publiek makkelijk in zijn zak. Smaakt naar meer, te checken !

Daarna het mij zeer geliefde Blood Red Shoes en ze konden me alweer overtuigen. Een halfuurtje maar hadden ze,  maar WOW ! Snedig, heftig "Don't Ask", "Cold" , "Heartsink" en het afsluitende "I Wish I Was Someone Better" gingen er weer in als zoetekoeke en werden gesmaakt als euh .... Laura in haar strak lederen rokje.

Dan de hoofdvogel van de avond. The Gaslight Anthem. Het laaste jaar die groep eindelijk leren kennen en vooral de cd's "American Slang" & "The 59 Sound" zitten nog steeds in de heavy rotation hier. De nieuwe "Handwritten" kon me iets minder bekoren. 't concert begon ook braafjes/aarzelend met "Mae" uit de nieuwe,  maar met "The 59 Sound" werd de boel in gang getrokken en volgende een overdonderend, overweldigend eerste half uur met veel sfeer, snedige muziek. Prachtige dingen en dan die korrelige stem en van Alex Rosamilia gitaarwerk kreeg je gewoon kippenvel... en dan, opeens niks meer. Een uitgesponnen nummer dat compleet de mist ingaat. Meer van dat nieuwe brave werk dat de vaart compleet uit het concert haalt. De uitzinnige sfeer werd stukken kalmer en enkel nog de die-hards lipten alles mee. Bij "45" willen ze een boodschap overbrengen naar de luisteraar, maar Brian Fallon was bij momenten Gunter Schepens aan het imiteren denk ik. Gelukkig ging dan met "The Great Expectations" de knop weer in de andere richting en kon er nog echt genoten waren van de bissen. Grappig werd het nog tijdens "The Backseat" toen al de meisjes blijkbaar op de schouders van hun vriend mochten zitten. Een optreden met verscheidene gezichten.

Met zijn allen op 29 november naar De Kreun zou ik zo zeggen! ik zal er aan denken, van zo'n 13.000 km verder....

Geen opmerkingen: