Overmoed

Vorige vrijdag heb ik van het goede weer gebruik gemaakt om mijn stalen ros nog eens van stal te halen. Voor een iets langere toch dan naar Brugge centrum dan toch. Eerst had ik de knooproute kaarten van het Brugse & Meetjesland eens bekeken en 2 routes uitgestippeld. Een langs Damse Vaart en Schipdonkkanaal tot Maldegem om dan via Sijsele terug te keren, of een iets moediger alternatief om door te steken tot Eeklo en dan via Knesselare naar Beernem en langs de Gentse Vaart terug naar huis te komen.



Zo gezegd zo gedaan.... Lekker weertje, windje licht op kop, mooi landschap, ... Maldegem voorbij tot Eeklo,... Oh, Zomergem is maar 6 km verder meer en daar komen Schipdonk & Gentse Vaart samen, laat ik dat maar doen, .... hmmm ... die samenvloeiing is nog km of 7 voorbij Zomergem ... tiens, mijn beentjes, ...

Uiteindelijk heb ik meer dan 80 kilometer gepedaald en voor een eerste keer was dat er wat over. Zeker het dipje tussen de samenvloeiing en Aalter was niet leuk. Gelukkig is er een goeie bakkerij in Bellem :p

's Avond op het 50 jaar Jumpers feest, had ik dan ook de nodige kniepijn, gelukkig was de muziek niet van dien aard dat ik me op die dansvloer wou gaan uitleven.

(voor album, klik op de foto)

1 opmerking:

Koop zei

schoonvader citerend: "tja, we zijn geen drie keer zeven meer..."

(maar dan met stevig west-vlaamse tongval)