Trouw

Onze warenhuizen blinken uit in allerlei getrouwheids- en kortingkaarten. De een al wat voordeliger of toch concreter dan de ander.

Wat ik me afvraag... zowel de leeuwkes als die fransen pretenderen groen te zijn en je krijgt extra punten als je hun herbruikbare tas gebruikt, maar je krijgt die punten niet als je een andere herbruikbare tas mee hebt of gewoon alles in de handjes draagt.... klopt niet he...

Bij die leeuwkes hebben ze dan ook nog de fantastische feature, dat als je in een bepaalde winkel binnen wandelt, wat geld spendeert, je ook punten krijgt, maar als dat niet de winkel is waar je je kaartje hebt gehaald, dan kom je je totaal niet te weten ... "de punten worden bijgeteld in de winkel van uitgifte" of zo'n koeterwaals komt er op etiketje. In de vorige eeuw kregen we hier en daar stempels bij aankoop van benzine, misschien kunnen ze terug zo'n systeem opzetten...

Met de leeuwenkaart kan je ook gang tanken bij een tankstation uit het midden oosten, als je geluk hebt kan je daar ook puntjes verzamelen, maar niet overal natuurlijk en je moet er het reclame gejengel terwijl je tankt bijpakken.

Die van het kruispunt zijn er dan ook nog in geslaagd om eenzijdig de opgespaarde saldi in waarde te halveren. Allemaal in naam van de klant !

En waarom je in die pakhuizen van jefke een kaart voor de kortingen en één voor je vrijwillige betalingen via hun kaart nodig hebt is mij ook nog niet duidelijk. Gepersonaliseerde mailings mogen gerust van mij, maar waarom heb ik dan zoveel plastiekske nodig???

Enfin, s'il y des cartes de fidélité, pourquoi il n'y a pas des cartes d'infidélité?


2 opmerkingen:

P. Leno, Brussel zei

Het is duidelijk : deze distributieketens moeten dringend SAP implementeren

Unknown zei

Si, kijkt nu wat je gedaan hebt...
Carrefour heeft de carte d'infidélité gespeeld. Nu moeten Aldi Middelkerkse kampeerders naar de Colruyt stappen om hun inkopen te doen tijdens de zomer.

'k weet het 't is ne flauwe. Flame me

;-)