Bloc Party @ AB

Vorige donderdag ben ik samen met HiS, MiDo en Hendrik richting AB getrokken voor 't optreden van Bloc Party. Ik had ze in dezelfde zaal een jaar of 2 geleden gezien (zie elders op dit blogje) en was toen danig onder de indruk. Ook hun nieuwe album staat me enorm aan. 't is iets minder voor de hand liggend, wat hoekiger, maar o zo mooi.

't begon allemaal iets rustiger dan de vorige keer, toen hadden ze iedereen van bij het begin bij de keel, nu starten ze met deel dingen uit het nieuwe album waardoor het even duurde voor iedereen mee was, maar 'One Month Off', 'Talons', 'Signs' waren heel freaky en gedreven. Kele Okereke, met grace jones t-shirt was ook nogal babbelachtig, wat ook weer gezellig was en zoals gezegd, gaandeweg stond de hele AB mee te zingen, springen, klappen, ... Ambi ! Mede door een simpele maar indrukwekkende lichtshow.

En dan gebeurde het weer he, zoals met veel van die engelse bands, na een uurtje was het gedaan. Veeeeel te vroeg. Er kwamen nog wel 2 bisrondes van 3 en 2 nummers, waardoor ze uiteindelijk toch bijna 1h30 gespeeld hadden, maar toch...

Bij de bissen zaten 'Helicopter' en afsluiter 'Flux'. Heerlijk !!!




Ondertussen heb ik nog eens naar de nieuwe Franz Ferdinand geluisterd, en ik moet zeggen dat Bloc Party toch beter met de electronica omgaat.

Tenslotte: Die nieuwe single van U2 van ik absolute B A G G E R!

Geen opmerkingen: