Culturele Uitstapjes

Meer reisverhalen en foto's volgen later (facebookers kunnen er al zien), maar sinds ik terug ben, ben ik al wat cultureel actief geweest.

De dag na mijn thuiskomst (technisch gezien de dag zelf), was in in't MA/Z voor een Cactus-event:
Anathallo mocht openen en deed dat met mooie muziekjes, blazers, drums, gitaren, keyboards en veelvuldig wisselen van instrumenten. De zanger vond ik nu niet direct aangenaam om naar te kijken op een podium, maar da meiske maakte veel goed. en de muziek natuurlijk. check it out !

Ignatz was net terug van een tournee in Japan. Geen idee wat hij daar gaan doen is, want dit geneuzel, zittend op de grond, rug naar het publiek, af en toe op de gitaar tokken en dan met pedaaltjes en knopjes spelen.... Waardeloos !

Mugison was de hoofdmoot van de avond. Ijslandse rock-dingen. Goedlachs, grappige bindteksten en stevig bulderende drums met af en toe een intiem moment (maar niet te lang). Goan ! was duidelijk de bedoeling.

Op dinsdag mocht ik dan richting De Zwerver (dank u Linda) waar Stef Kamil Carlens een try-out deed voor zijn Dylan-programma in de AB. Hij werd hierbij begeleid door de Arno-band aangevuld met een slide gitarist (wow, waar ze die gehaald hebben) en
2 van de zusjes Gysel. Nu ben ik niet echt een Dylan kenner, en heb weinig herkend van wat er allemaal gespeeld is, maar 't was bij momenten echt indrukwekkend. Vooral naar het einde toe, toen de zusjes wat meer ruimte kregen en het tempo wat de hoogte inging. Hoogtepunt voor mij: "Jokerman."

Eergisteren was het dan weer in het Ma/Z te doen. 'Kunstminnende Heeren' van Olympique Dramatique. Theater dus. Modern theater waarschijnlijk. In elk geval de minste voorstelling van hen die ik zag. Paar goeie ideeën, veel slechte en gaan voor de goedkope grap (de stotteraar) en het echt willen choqueren: veelvuldig naakt, nisk op tegen, maar dient het ergens voor? (in 1 scene wel, de rest???). Een verhaallijn ontbrak eigenlijk. Paar dingen die zij waarschijnlijk goed vinden aan elkaar geplakt, maar daar houdt het op. Let wel, er zaten echt wel goede momenten in: de schromende introductie, 't naposeren van een schilderij, .... maar 't geheel hield voor mij geen stand.

Geen opmerkingen: