Dranouter (zaterdag)

Enige uren later ben ik dan wakker geworden onder een donkergrijze hemel, met lichtgrijze tinten en een ferm windje. Wel lekker warm. Rond de middag aan de apéro met gezamelijk hapjes begonnen. Marleen had heerlijke kaasjes en chorizo's bij, mijn chips waren er maar banaal tegen....

Brengt me op het standje van In De Wulf op het terrein. Op zich vind ik het een leuk initiatief om voor 5 EUR per gerecht (voor, hoofd, na) de mensen iets fijnproeverigs te laten proeven. Had ik misschien ook wel geprobeerd ware het weer iets mooier geweest, maar op zo'n festival wil de maag toch ietwat stevig gevuld worden en kan het best wel wat vettigheid verdragen en dan lijkt een bakje bami met curry saus en grote loempia toch wat aanlokkelijker.





Muzikaal begon mijn zaterdag met Laxula. Een spaans collectief dat in het verlengde van 'ojos de brujos' werkt. Flamenco afgewisseld met wat rock, arabische en andere dingen. Aangenaam voor het oor. Bedoeling was daarna om Zjef Vanuytsel mee te pikken in de Flamundo, maar die tent was veeeel te klein voor het opgekomen volk en als het daarna dan nog begint te regenen, ben ik al vlug terug richting Kayam vertrokken om er het einde van Xavier Rudd meet te pikken. 2 mannen achter een enorme batterij van instrumenten: drums, digeridoos, gitaar en andere percussies. Wat een show ! Wat een muziek ! "Let Me Be" was zowaar een tweede hoogtepunt. Een echte revelatie voor mij (ergens in het verlengde van John Butler maar multi-instrumentaal). Uiscedwr klonk daarna goed, maar iets te mak. Daarna heb ik het zowaar een volledig optreden van Suzanne Vega volgehouden, waardoor ik meerendeel van Jim White gemist heb. Stom Stom Stom Stom, want hij was echt goed bezig ! Leuke verhaaltjes en interactie met het publiek en snedige songs met zijn drieën. Zowaar hoogtepunt nummer 3. Een paar munt thees later was het dan tijd voor The Man They Couldn't Hang. Grappig, gedreven en toch ontbrak er iets om de boel mee te krijgen. DJ Bob mocht de avond afsluiten, maar wat mij betreft een sof, gezien het hoge electro en R&B gehalte van zijn set...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Deze reactie om jouw kritieken toch wat te counteren zodoende dj bob niet af te schilderen als een electro en R&B –dj, wat trouwens een foutief statement zou zijn. Ik heb tijdens mijn set geen enkele streep electro noch R&B door de boxen laten knallen. Als je tenminste de juiste definiëring kent van de diverse muziekstijlen. Mocht je deze –lees kennis- nog niet hebben, biedt het nodige researchwerk je een ander daglicht en kan je je recensies correct gaan neerpennen. Mijn set was nota bene naast de party-folktunes doorspekt met folk, balkan –en latinogrooves ( “electro”) en Mestizo -en Reggaetonrythems (“R&B”), al waren deze laatste minder aanwezig.
Iedereen heeft recht op een mening! Daarmee ben ik volledig mee akkoord. Alleen gaat het hier niet over een mening maar over muziekkennis…
Hopelijk heb ik je iets bijgeleerd en misschien mij nog even verduidelijken voor wat “sof” (cfr. jouw recensie) staat...
Het ga je goed!

Shamrockske zei

bedankt voor je reactie.

Over de technische termen geef ik je graag gelijk. Ik smaakte het echter totaal niet.

sof: (informeel) debacle. (www.vandale.be)

Koop zei

misschien ook leuk als DJ Bob dan bij het verspreiden van zijn kennis, die "definiëring" ook op de juiste manier neerpent. Reggaeton RYTHEMS? Zo neem je wel een wel érg vrij loopje met het Engels, niet?