Huisgenootje

De vorige bewoners van mijn huis hadden een schildpad als huisdier. Aangezien we in de winter verhuisd zijn, hield dit dier zijn winterslaap. Het dier mocht gerust uitslapen van mij en ze zouden het dan wel in de loop van april komen halen...

Vorige weekend liep het beestje in elk geval nog lustig rond in mijn tuintje...



Meestal houdt het zich op ergens achteraan in de tuin onder de struik of in het hoekje achter de biels. Soms komt het dan naar voren gekropen, meestal in de steentjes naast het gangpad, soms over het gras, omzich dan onder de klimop te verschuilen. Leuk omzien, Mooie camouflage.




Veel onderhoud vraagt dit lieverdje niet. Misschien moet ik er toch maar een naam voor vinden. Alle tips welkom. Neen, niet Soepje, er kruipt er al zo één rond.

4 opmerkingen:

Koop zei

Cruciale info ontbreekt: is het een manneke of een vrouwke?

Anoniem zei

M of V, dat maakt niet uit. Als naam stel ik voor Sophia

Don Peit

Koop zei

mmm, ik vind "Beton" ook wel iets hebben.

Anoniem zei

ik ga voor "Stoffel" ...