Dag135: Blue Mountains (27/02/2018)


Ik had initieel maar voor 2 nachten geboekt  en het hostel zat wel vol zeker... het sein om iets vroeger dan gedacht de trein te nemen naar de Blue Mountains en nog wat te wandelen.  1,5-2u treinen om in Wenthworth Falls dorp te geraken en vandaar naar de watervallen zelf te wandelen. De heenweg viel met wat tegen omdat het langs de openbare weg was maar eens ik aan de Princess Track begonnen was, was het echt genieten. Ietwat glibberig van de modder (die regen weet je wel), maar een leuke wandeling naar een paar mooie uitzichtpunten op de Jamison Valley en tenslotte de watervallen zelf. Via de Darwin Track terug was een stuk beter dan de heenweg. Nog een paar mooie watervalletjes en gezellig padje doorheen de natuur en vallei.
Terug aan het station bleek de trein naar Leura net vertrokken en moest ik een uur wachten op de volgende. Een blik op de map.me app toonde dat het maar 6km was naar daar, dus onder de ondertussen schijnende zon, heb ik dat stuk ook maar gelopen.
Met de bedoeling om naar de Leura Falls te gaan, tot ik daar in de buurt me opeens herinnerde dat in de Lonely Planet gesproken werd van Sublime Point als een must-see. Ietwat te ver gegaan al, maar via de Gordon Falls, Pool of Siloam, Golf Links Lookout en de Cliff Top Walk had ik zeer mooie wandeling tot aan dit sublieme punt met adembenemend zicht. Echt fantastisch. Ik denk dat ik daar bijna een uur heb zit genieten.
Dezelfde weg terug en vanaf de Gordon Falls heb ik dan de Prince Henry Cliff Top Walk tot aan de Leura Cascades gevolgd en het was meer van datzelfde moois. Aan de Leura Cascades dan wat verder langs de Bridal Veil Track om nog een ander watervalletje te zien in tenslotten terug naar boven en doorheen Katoomba naar het hostel. Vermoeid maar gelukkig. En nog een lekkere koreaanse noodle soep om de dag af te ronden. Meer moest het niet zijn.

Geen opmerkingen: