Dinotime

Er is voor alles een eerste keer, dus ben ik nu ook eens in De Kreun geweest. Parkeren was een beetje problematisch (Damn Wiener Circus), waardoor ik 't meerendeel van 't voorprogramma gemist heb, maar wat ik gezien/gehoord heb klonk wel aanstekelijk. Een paar jongelui die over hun instrument gebogen staan en geconcentreerd meeschudden op hun instrumentale soundscapes. Een naam om toch te onthouden. Daarna was het tijd voor het hardere werk... Dinosaur Jr staat erom gekend dat ze luid spelen, maar ik vond het nogal meevallen. Gitaar, bas, drum, middelmatige zang en wat distortie hier en daar, maar alles strak en losjes uit de pols gespeeld en gebracht. Met "Wagon" en "Out There" al vroeg in de set, en de nummers van de nieuwe cd die niet onderdeden voor het oudere werk. Een geslaagd avondje ware het niet dat een uitverkochte Kreun, echt wel ongaangenaam overvol zit. Bij de bissen merkte ik toch dat mijn oortjes aan rust toe waren.... "Just Like Heaven" & "Sludgefeast" dan maar vanuit de aanpalende bar gevolgd.

Geen opmerkingen: