Great Lake Swimmers

Dinsdag werd ik tijdens de rit naar het "verre" Diksmuide vergezeld door een mooie ondergaande zon. Weg regen, weg somberte van de namiddag.
Barzin mocht openen en deed dat in het verlengde van die somberte. iets te monotoon, iets te down, iets te ... te. Ik herinner me ergens de zinsnede "give me some time and I find all the ugly things in you" . Ze hielden in elk geval van het plaatselijke Arabier (Papegaai zei ze mooi, naar het etiket). GLS bracht dan toch iets meer en deden me af & toe van mijn barkruk (dankuwel 4AD) opstaan om wat meer te genieten van de muziek. Voornamelijk plukkend uit de laatste 2 cd's, mooi georchestreerd, licht swingend, mooi klinkend in het oor en in geen geval de muur van schijtvliege aanvallend (eigenlijk zowat het andere uiteinde van het spectrum van Blood Red Shoes vorige week) werd een aangename harmonieuse set gespeeld. Halverwege de set speelde Tom Dekker een drietal nummers solo, nummers uit de eerste cd's van GLS. Tijdens het tweede nummer kwam een mooie roodharige naast me staan, beetje schuchter rondkijkend of ze in niemand's zicht stond, een glas wijn koesterend. Even later viel mijn veertigste van een euro. Miranda Mulholland, de violiste stond naast mij. Wie verwacht er nu één van de muzikanten in de zaal tijdens het optreden. Even later daagde de rest op en verdwenen ze langs de zijkant richting podium. Haar aanspreken tijdens het intimistische nummer leek me ongepast, kans verkeken, kans vergaan. Damn ! Daarna ging het terug wat crescendo en tijdens de bissen werd nog een Gram Parsons cover gespeeld. Mooie avond, mooie dame, mooie muziekjes. setlist lijkt me nogal die van in de botanique geweest te zijn: hier

1 opmerking:

wannes zei

Zag ik later op de avond nog op de bierkaart staan: Papegaei, blond bier, 8 % alc.vol. Gebrouwen in Diksmuide door brouwerij Verstraete. Een reden om nog eens terug te gaan.