Rust

Een rustig weekendje ging het worden. Wat volley, een verjaardag en iets meepikken van de Open Monumenten Dag.

Wat volley waren 6 sets van de 8 die we gespeeld hebben in Aalter en vooral het uur rust tussen de laatste en de voorlaatste match is me slecht bevallen. Stramme spieren die niet direct meer soepel te krijgen waren met het nodige gesukkel met knie & enkel als gevolg.... Ja, ik word minder jong.

Aangezien ze me wat aan het stalken waren vanop het brugs bierfestival, kon ik niet thuisblijven en ben ik vroeger dan voorzien thuis vertrokken, niet naar het bierfestival maar naar September Jazz, ietwat meer op de weg naar het verjaardagsfeestje. Daar bracht Dash! een soort vocale jazz die me aan geen kanten lag. AKA Moon daarna was een heel ander verhaal. Gezeten op het randje van de zandbak, onder de boom, goed gezelschap en een heerlijke soundtrack van een zeer gedreven trio. Meer moest dat niet zijn. Het andere festival in gedachten, de brugse blondjes smaakten lekker !

Op zondag dan geeuwend de bus op voor de rondleiding doorheen de Zeebrugse haven. Een interessante rit met de nodige info over hoe de haven werkt, hoe het was en wat de toekomstplannen zijn. De nodige halve garen die je op busreizen ziet, waren ook aanwezig en ik heb me meermaals moeten bedwingen om niet in luid gelach uit te barsten.

Het weekend heb ik dan toch maar afgesloten op het bierfestival, in gezelschap van mijn favoriet brugs blondje. De conclusies:
- de nieuwe Straffe Hendrik Quadrupel smaakt nogal zuur, maar naar paar slokken went het enorm
- de Viven Imperal India Pale Ale is mijn ding niet
- de Viven Porter Stout is heel rokerig en stroperig
- de La Trappe Quadrupel Oak is heeft een heel lekkere volle smaak
- de BAB 401 ontbeert wat smaak
- de Beir en den Mulder van brouwerij Tseut hadden ook een zeer lekkere & volle smaak (en de gasten "verkochten" hun bier ook met de nodige toewijding)

Geen opmerkingen: