Steve Wynn and the Miracle 3 @ Paradiso

Na de sneeuwavonturen van vorige week vrijdag, toch maar terug mijn stoute schoenen aangetrokken om de noordergrens over te steken en all the way naar Amsterdam te trekken. Het was voor mij de laatste mogelijkheid om SW&M3 te zien alvorens ze hun tournee afsluiten in den AB.

Groot was mijn verbazing toen ik rond 18uur aan Paradiso passeerde en er reeds een twintigtal bakvissen aan de ingang aan het kamperen waren. Niet echt je typische Wynn-publiek en ze waren er wel heel vroeg. Bleek dat er in de grote zaal een puberversie van Xink speelde: Di-rect...

Steve speelde dus in de kleine zaal en die stond propvol, het was er lekker warm en ze hadden helaas Heineken, gelukkig ook Wieckse Witte. Het concert begon ook ongelooflijk vroeg: 20h stipt omdat er nog een band na hen speelde.

en het was prijs van de eerste tonen: Death Valley Rain, Cindy, Medicine Show, California Style.... Stevige rock, Linda die er lustig op los drumde, Jason die weer van alles uithaalde op zijn gitaar en de Erik, de nieuwe bassist, die zich voortreffelijk aan het amuseren was.

Veel nieuw werk met een freaky "No Tomorrow" ("our Bohemian Rapsody"), Freak Star ("Somebody told me I look like George Bush"), Bruises, The Deep End, ...

Telkens met de nodige vrije interpretaties en freestyling... t klikt trouwens wonderwel tussen Erik en Steve. Zijn gitaarduels met Jason zijn vervangen met door gevechtjes met de bassist.

Anderhalf uur dat voorbij gevlogen is!!!!!!!! Helaas moesten ze toen stoppen om plaats te maken voor de volgende band. Achteraf wist Steve me nog te vertellen dat ze in mei terugkomen voor een vervolg op deze tour...

Ik tel in elk geval af tot 18 december!

1 opmerking:

Koop zei

Damn, Nico, je begint me serieus in te halen qua Wynn-concerten!!

Dat FreakStar over Bush ging, wisten we natuurlijk al hé :-)

En no doubt zag Linda er weer verrukkelijk uit.

18/12 - AB: iedereen die ietwat van gitaarrock houdt, is VERPLICHT te komen!!