Pixies @ Lansdowne

Nu was het genoeg. Vorig jaar had ik ze gemist door website problemen (Parijs), verlof (Werchter) en geen tickets wegens eerst ni thuis, daarna wel (Amsterdam). Dit jaar 2 uur nadat ik betaal om met de volley mee te gaan op stage naar Durbuy (ja, de trappisten hebben gesmaakt, de ommetoer van 2 uur tijdens de nachtdropping was niet zo rampzalig, het mountain biken wat lastig, de match tegen Marche overbodig en het kayakken wat saai), krijg ik te horen dat ze dat weekend op Pukkel spelen. Waar spelen ze dan nog????? Mijn tweede thuisstad dus: Dublin. Ticket gekocht, vlucht geboekt en kees was klaar. Eigenaardig genoeg was mijn medegezelschap volledig spaans: Jesu (den echte), Pepe, Ximo, Maria en natuurlijk Vanessa, op wiens vloer ik mocht crashen alvorens 3 uur later de taxi naar de luchthaven te nemen. Eerst nog een rocking good Kings of Leon gezien. Die moet ik duidelijk wat beter leren kennen. 21h15 was het dan tijd: Wave of Mutilation, Where is My Mind, Here Comes Your Man. Lansdowne ontplofte gewoon. 20,000+ die alles meeschreeuwden. Machtig... helaas zakte het geluid daarna in elkaar. Was het de wind of was er iets anders aan de hand. In elk geval, het duurde tot het slotoffensief alvorens alles weer klonk zoals het hoorde. Niet dat het de pret drukte maar kom, we hebben het graag perfect. Gouge Away, Debaser, Tame, Planet of Sound.... Daarna iedereen uitzwaaien, handjes schudden op de voorste rijen alvorens met een krachtig Gigantic af te sluiten.
Super optreden met een fantastische Joey going freaking bezerk tijdens Vamos, Kim aldoor the voice of angel... en franky being black.

Speaking of black. I didn't get my first pint of Guinness till 23h30...

1 opmerking:

Blogger zei

Looks like same setlist as Pukkelpop. Daar was de sound wel perfect. Heb vorig jaar ook 75 % gezien van het concert in Parijs, en daar was de sound ook minder. Ik stond ook te ver.