Prenup

wat rondklikken op my space en wat komt ne mens tegen: HotHouse Flowers meets The Pogues. Fiachna en Dave uit HHF en Pogue Cait werken samen onder de naam prenup. HHF is een band geweest die ik altijd (live) heb weten te apprecieren, om niet te zeggen dat sommige van mijn betere bootlegs van hen zijn. Ook aan hun samenwerking met Michelle Shocked heb ik heel goede herinneringen: een fantastische optreden op het cactusfestival en een sublieme avond in het Olympia Theatre in Dublin. The Pogues heb ik nooit gezien. Een keer moesten ze spelen op Polderrock in Oudenburg (87? 88?) samen met The Jesus and Mary Chain, maar die zegden beiden af (rampzalig genoeg volgenden ook the smithereens maar dat voorbeeld, gelukkig waren de vervangers Disneyland After Dark, The Mission en Sonic Youth hun vervangers). Daarna niet echt meer de kans gehad om The Pogues te zien, Shane McGowan stond nog es op Dranouter, hem niet gezien, zijn kat daarentegen...

Het klinkt dan nog verrassend rockend ook, allee, niet folky at all. Een aanrader!

1 opmerking:

Anoniem zei

Inderdaad.. dat was in '87, de laatste editie van Polder-rock.
Ik heb hier de originele affiche nog liggen, waar The Pogues en The Jesus and Mary Chain opstaan.
Moest je nog meer informatie hebben.. nodig ik je graat uit op
http://nl.wikipedia.org/wiki/Polderrock

Groetjes,
Tom